ПРОГРАМА ГУРТКА
«Екологія і фантазія»
На сьогодні одним з найбільш актуальних завдань освіти є формування
екологічної компетенції молоді, що може бути досягнуто лише за умов
безперервності екологічної освіти, міждисциплінарного підходу, активної
взаємодії педагога і учня, творчого навчання з використанням набутого досвіду.
Основною метою гуртка є формування екологічної культури учнів через
залучення їх до вирішення актуальних проблем екології та виховання шанобливого
ставлення до природи.
Теоретична частина гуртка
Програма гуртка передбачає ознайомлення з основами
екологічних знань і природоохоронною діяльністю людини. Ця сукупність знань
може становити базу для системного підходу у формуванні екологічної
обізнаності учнів, починаючи з початкової школи.
Практична частина гуртка
Робота з
природним матеріалом несе в собі великі можливості зближення учнів з
рідною природою, виховання бережливого
та шанобливого ставлення до неї та формування перших трудових навичок.
Природний матеріал -
скарбниця для розвитку учнівської творчості. Вона дарує учням естетичну та
душевну насолоду а також формує почуття
прекрасного.
Мета роботи гуртка:
• формування уявлення про цілісну картину світу,
самоорганізацію та саморозвиток природи;
• пояснення взаємовідносин тваринного, рослинного й
антропогенного світів;
• формування умінь співвідносити екологічні знання з
життєвим досвідом;
• виховання елементів екологічної культури
особистості дитини; накопичення морально-естетичних уявлень, загальнокультурних
елементів та ерудиції.
ПРОГРАМА ГУРТКА ПЕРЕДБАЧАЄ ВИРІШЕННЯ
ТАКИХ ЗАВДАНЬ:
- навчити учнів бачити закономірності організації
життя на Землі, в тому числі в зв’язку з антропогенним впливом на природні системи і біосферу загалом, усвідомлювати єдність людини і навколишнього природного середовища;
- ознайомити зі значенням сучасних природничих наук у розв’язанні існуючих проблем екології;
- ознайомити зі значенням сучасних природничих наук у розв’язанні існуючих проблем екології;
- поглибити знання з біології, географії, хімії, краєзнавства;
- забезпечити екологічне навчання і виховання, розвивати вміння передбачати
критичні моменти в природних екосистемах, що виникають внаслідок антропогенного
впливу;
- розвиток навичок у роботі з природним матеріалом та штучним матеріалом –
його вторинне використання в естетичних цілях та повсякденному житті;
- виховання естетичного і художнього смаку.
Під час засвоєння програми
гуртка учні набувають ґрунтових знань з основ загального природознавства,
ботаніки, біології, географії та
екології. Програмою передбачено вивчення практично всіх природних і штучних матеріалів,
що можуть бути використані в гуртковій роботі.
Гуртківці беруть участь у масових натуралістичних заходах, тематичних
святах, організації різних виставок. Систематична робота з природним
матеріалом: його правильним збиранням, заготівлею, збереженням та використанням
для виготовлення предметів побуту, сувенірів - виховує в них трудові навички,
екологічну свідомість.
Форми занять: навчальні, дослідницькі, проведення практичних
робіт, екскурсій, конкурсів-виставок, вікторин тощо.
Навчально-тематичний план гуртка «Екологія і
фантазія» на 2016-2017н.р.
№
п/п
|
Тематика та форма роботи
|
Місяць
проведення
|
1.
|
Теоретична частина заняття. Знайомство з гуртківцями. Вступ.Основні поняття про екологію, як науку.
|
Вересень
|
2.
|
Теоретична частина заняття. Охорона навколишнього
природного середовища як потреба особистості та суспільства.
Практична частина заняття.
Заходи щодо озеленення приміщення училища.
Основні принципи заготівлі і збереження природного матеріалу.
|
Жовтень
|
3.
|
Теоретична частина заняття.
Здоровий спосіб життя як основа збалансованої системи «Людина – довкілля»
Практична частина заняття.
Тематика і напрямки виготовлення виробів (горщиків для квітів) із природних і штучних матеріалів.
|
Листопад
|
4.
|
Теоретична частина заняття.
Природне
середовище. Фактори неживої природи.
Практична частина заняття.
Виготовлення
виробів, поробок, сувенірів із природних та штучних матеріалів на новорічну
тематику.
|
Грудень
|
5.
|
Теоретична частина заняття.
Відносини
між організмами. Фактори живої природи
Практична частина заняття.
Виготовлення виробів присвячених до Дня Святого
Валентина
|
Січень
|
6.
|
Теоретична частина заняття.
Охорона природи.
Практична частина заняття.
Виготовлення виробів до свята Пасхи.
|
Лютий
|
7.
|
Теоретична частина заняття.
Заповідна справа, екологічні стежки рідного краю.
Практична частина заняття.
Роботи із озеленення приміщення училища (посів розсади).
Підготовка до дня виставки - ярмарки виробів гуртка.
|
Березень
|
8.
|
Теоретична частина заняття.
Значення води в житті людини. Причини зменшення запасів води, придатної
до вживання. Очищення води.
Практична частина заняття.
Участь гуртківців у «Еко-моді» (виготовлення та демонстрація костюмів із
підручних матеріалів)
|
Квітень
|
9.
|
Теоретична частина заняття.
Глобальні проблеми людтва.
Практична частина заняття.
Проекти
озеленення клумб. Роботи на клумбах.
|
Травень-червень
|